موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  خداوند بر بندگان جهت تقرّب و دستیابی به سعادت اموری را لازم­الاجرا نموده است، که این مواضع خارج از اینکه عمق وجود را به رحمان نزدیک می­کند . حساب قیامت را بر شخص آسان می­کند و رضایت دنیوی و اخروی خداوند(جلّ و علا) را نصیب او می­گرداند، در دنیا نیز منفعت­های فراوانی را نصیب او می­گرداند، در این بخش چند نمونه از عباداتی که بر انسان اجرای آن لازم است نفع دنیوی آن را بحث می­نمائیم:

1- وضو:

پزشکان متخصص می­گویند: اگر دست­آوردهای علمی جدید را درباره­ی بهداشت پوست مورد بررسی قرار دهیم به عمق اهمیّت تشریع وضو و طهارت پی می­بریم.

دست و صورت که غالبا در معرض مزاولت و مباشرت با کثافات و میکروبهای مختلفه می­باشند در هر روزی چند مرتبه شستن آن لازم است. شستن دست و صورت و دستها تا پایان آرنج و پاها از ابتلا به بسیاری بیماری­ها پیش­گیری می­کند و با تحریک اعصاب منفعت فراوانی به دنبال دارد، وقتی اعضائی از بدن مانند صورت دست تا پایان آرنج موهای سر و پاها با آب خیس شوند، دمای این قسمتها از بدن پائین می­آید و دستگاه گردش خون برای اینکه بتواند این بخشها را تا دمای 37 درجه ثابت نگه دارد فعالیت بیشتری انجام می­دهد، که باعث تقویت سیستم گردش خون و اعصاب می­شود.

در قرآن درمورد عظمت و رحمتی که خداوند از طریق وضو نسیب فرد مسلمان می­کند اشاره شده و این موضوع را به ما می­فهماند که آنچه در دنیا برای انسان بطور کامل نافع و در روز واپسین او را به رحمت داخل می­کند، خداوند منّان از طریق پیامبرr به ما ابلاغ نموده است.

خداوند جلّ و علا و می­فرماید: ای اهل ایمان هنگامی که می­خواهید برای نماز بپا خیزید دست و صورت خویش را بشوئید و دستها را تا آرنج بشوئید و سرتان را مسح کنید و پاهایتان را تا دو قوزک بشوئید... خداوند هیچ گونه سختی برای شما قرار نخواهد داد ولیکن می­خواهد تا(جسم و جان) شما را پاکیزه گرداند. (مائده  6)

2- غسل:

یکی از مؤسسات علمی ایالات کالیفرنیا با همکاری مرکز پژوهشهای پزشکی آلمان در سال 1986 تحقیقاتی در مورد غسل و وضو انجام داده­اند که آن را در سال1994 د رنشریه علمی بین المللی پزشکی شماره A- 1994- P برروی شبکه­های مختلف پزشکی ارائه دادند، که مطالبی مهم با خود داشت که بیش ازپیش عظمت اسلام را به رخ جهان می­کشید و این عبارت بود از: غسلها و وضوهای مداوم انسان را از بیمارهای مختلف نجات می­دهد مثلاً تراخم چشم بیماری مهلکی است که انسانها را به نابینائی و یا نقصان در عصبهای بینائی می­کند که حدود 61 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند که حدود 32/7% از آنها در کشورهای اسلامی قرار دارند و دلیل كمي آن وضو و غسلهای مداوم است.

خارج شدن منی و خون قاعدگی از بدن مرد و زن عملی موضعی نیست (مانند بول و سایر زواید) بدلیل اینکه اثر آن در تمام بدن آشکار می­گردد و تمام سلول­های بدن به سستی می­گرایند و طبق تحقیقات انجام شده دریافته­ایم که دو سلسله اعصاب نباتی وجود دارد که تمام فعالیت­های بدن را کنترل می­کند، اعصاب سمپاتیک و اعصاب پاراسمپاتیک، این دو رشته اعصاب در سراسربدن انسان و در اطراف تمام دستگاه و جهازات داخلی و خارجی گسترده­اند، که وظیفه اعصاب سمپاتیک تند کردن و به فعالیت واداشتن دستگاههای مختلف بدن است و وظیفه اعصاب پاراسمپاتیک تنظیم وتند کردن فعالیتهای دستگاههاست و از تعادل این دو دسته اعصاب نباتی سیستم بدن متعادل کار می­کند.

مسئله ارگاسم(اوج لذت جنسی) و خارج شدن منی، و خارج شدن خون نفاس و حیض از زن سلسله اعصاب پاراسمپاتیک را بر سمپاتیک پیش می­اندازد و تعادل جسم و سلولها تا حدی مختل می­شود.

از طرفی روی پوست منافذی است که قریب به دو میلیون عدد هستند که مبادله گازی با هوا از طریق این بخش بر پوست صورت می­گیرد، یعنی هفت درصداکسیژن مورد نیاز بدن از طریق این منافذ تأمین می­شود و گازهای سمّی نیز از طریق عرق از این بخشها خارج می­شوند؛ بنابراین در هنگام اوج لذت جنسی و یا نفاس و حیض زن رسوبی نازک روی این منافذ قرار می­گیرد و محیط پرورش انگل در آنها(منافذ) فراهم می­گردد.

و هرگاه انسان بمیرد در حدود 12 هزار میکروب در هر سانتی متر مربع بر بدن او آماده فعالیت می­شوند و از این تعداد حدود هشت هزار میکروب بسیار قوی و خطرناک در حال آمادگی برای نفوذ به بدن موجود زنده تماس گیرنده با بدن اوهستند که شست و شوی کامل درصد خطر تماس با میّت و انتشار میکروب­ها را به حدود 7/1 درصد می­رساند.

مسلمانان! خداوند متعال برای ارسال برکات خود بر بندگان در مورد غسل چنین می­فرماید:

(ای اهل ایمان هنگامی که می­خواهید نماز بخوانید)... و اگر جُنب هستید پاکیزه شوید و غسل کنید...خدا هیچ گونه سختی برای شما قرار نخواهد داد ولیکن می­خواهد تا(جسم و جان) شما را پاکیزه گرداند و نعمت خود را بر شما تمام کند.(مائده  6)

کلمه جنب به معنی دور شونده است یعنی هرآنچه که شما با آن اجازه نماز خواندن ندارید و آن عبارت است از جنب عرفی-حیض- نفاس.

3- روزه:

پزشکان غیر مسلمان در مورد روزه می­گویند: دفع سموم متراکم بدن و استراحت نسبی دستگاه گوارش و تنظیم دستگاه گردش خون بدن انسان، نیاز دارد در طول سال در حدود 30 روز مداوم شخص روزه باشد. روزه باعث می­شود از آسم و التهاب کلیوی و ریوی و معده پیش­گیری کند و کاهش رسوبات چربی را در شریان­ها انجام داده و از تصلّب شرایین جلوگیری می­نماید.

دکتر هلبا پزشک مشهور مارکسیسم اتریش بیمارانش را از طریق روزه درمان می­کند و دکتر بارسیلوس کسی که جایزه پزشکی گرفت می­گوید روزه درمان گوارش و گردش خون است که هیچ دارویی به اندازه آن مؤثر نمی­باشد.

خداوند می­فرماید: ای کسانی که ایمان آورده­اید روزه بر شما فرض است(که انجامش دهید و آن هر سال یک ماه مداوام است) همان گونه که برای کسانی که قبل از شما بودند نوشته و فرض شد- اگر می­خواهید متّقی باشید(آن را انجام دهید). (بقره- 183)

4- نماز:

کعبه مرکز تنظیم بار مغناطیسی جهان است که سجده بسوی آن بار الکتریکی بدن را تنظیم و انسان را از اختلالات عصبی نجات می­دهد.

تحقیقاتی در مورد رکوع و سجود انجام گرفته است که دانشمندان به این نتیجه رسیده­اند: چون فرد سرش را پائین بیاورد خون در آن جمع می­شود و باعث افزایش فشار شرایین­ها می­گردد، و چون ناگهانی سرش رابالا می­برد بلافاصله فشار از بین می­رود و بدلیل این نوسان فشاری انعطاف درظرفیتهای خونی ایجاد می­گردد و چنانچه فشار انسان به 22 درجه جیوه­ای برسد در صورت انجام نماز آن را تحمل می­کند و اما اگر شخص اهل نماز نباشد فشار تا 11 درجه جیوه­ای باعث پاره­گی در رگهای مغزی می­گردد.

نماز ورزشی همگانی است و از التهاب مفاصل و خستگی مفرط ناحیه ستون فقرات پیش­گیری می­نماید. نماز از یاوه گویی بچه­گانه در سن پیری تا 98% پیش­گیری می­کند، و تا حدود56% به درمان دردها و بیماریها کمک می­کند.

مطالبی که گذشت حاصل تحقیقات چند دانشگاه اروپائی و آمریکائی است که در سال 1998 ارائه شده است.

خداوند می­فرماید: حقیقتاً نماز شما را از فحشاء و منکرات و مشکلات روانی(سرکشی و طغیان و غرور و ظلم) بر حذر می­دارد. (عنکبوت  45)

و فرمود: بتحقیق رستگار شدند ایمان داران- آن کسانی که در نمازهایشان خاشع­اند(آن را همیشه با اخلاص انجام می­دهند.) (مؤمنون 1و2)

5- قرائت و گوش­دادن به قرآن:

در سال 1899 در فرانسه انجمنی پزشکی تحقیقاتی در مورد بیماران عصبی را انجام داد که 7 مسلمان و 6 یهودی و 33 نفر با مذاهب مختلف دیگر را مورد بررسی قرار دادند که تأثیر قرآن و موسیقی مورد تفحص قرار گرفت در پایان دریافتند که قرآن در درمان آنان 3/98 درصد تأثیر گذاشته و اعلام کردند در جهت درمان بیماریهای فکری از خواندن و گوش دادن قرآن دریغ نورزید.

در سال 1996 دانشمندی دیگر تحقیقات بر گیاهان را انجام می­داد که با بهره­گیری از علم نوین در اثبات اعجاز قرآن برآید، او دو گیاه را در باغچه­ای قرار داد که روزانه بر یکی از آنها قرآن قرائت می­کرد و بر دیگری سخن زشت می­گفت و در برابر آن گیاهان دیگر را پاره می­کرد که در پایان گیاه اولی رشد بسیار زیبا و حیرت­انگیزی داشت و دیگری رشد خوب نداشته بود و بعد از مدتی پژمرده شد.

اینجانب (مؤلف کتاب) در 20/2/1389 پرتقالی را نصف کردم و آن را در دو ظرف جداگانه قرار دادم که بر یکی از آنها کلمات سبحان الله- الحمد لله- الله اکبر- لا اله الا الله- و السلام علیک و شهادتین نوشتم و بر دیگری کلمات دوستی شیطان- شیطان ملعون و رجیم- کثافت- احمق- و سام علیک نوشتم و آن را با فاصله 20 سانتی­متر از هم در جایی قرار دادم و به مدت سه روز، روزی یکبار آیه الکرسی و آیاتی از قرآن بر اولی می­خواندم و بر دیگری کلمات زشت و ناپسند می­گفتم، بعد از هفت روز دیدم که اولی شفاف و خوشبو ماند، و دیگری بسیار بدبو شده و پرتقال کپک زده است.

خداوند می­فرماید: وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (اسراء-82)

و ما آیاتی را از قرآن فرو فرستادیم که مایه بهبودی دلها ار بیماری­های نادانی و گمراهی و تباهی است و مایه رحمت بر مؤمنین است(و درون و بیرون مؤمنان را به شفا می­رساند.)

و در جایی دیگر می­فرماید: و قرآن را با ترتیل(شمرده شمرده و با دقت) قرائت کن(تا مایه خیر و برکت شود.) (مزمّل  4)

وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (اعراف 204)

هنگامی که قرآن خوانده می­شود، گوش فرا دهید و ساکت باشید تا رحمت(دنیایی و اخروی) خدا شاملتان شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:43 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 91886
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه